Veac de tăcere…

14-09
Am să fug cu tine-n munte să uităm cuvântul „dacă”
Am să fug cu tine-n munte să uităm cuvântul „nu”
Hai să conjugăm ninsoarea și uitarea eu și tu
Timpul pe deasupra noastră ca o sanie să treacă.
bal
Am să fug cu tine-n munte să uităm cuvântul „însă”
Am să fug cu tine-n munte să uităm cuvântul „hai”
Vai, vom face repetiții pentru iad și pentru rai.
De ecouri mari de piatră vei fi râsă, vei fi plânsă.
caleidoscop
Am să fug cu tine-n munte să uităm cuvântul „pleacă”
Am să fug cu tine-n munte să uitam cuvântul”taci”
Prin albastrele troiene să fim liberi și săraci,
Să uităm ce-nseamnă „totuși”, să uităm ce-nseamnă „dacă”.
Să uităm academia, tribunalul, primăria,
Veverițe fără nume ne predea curate legi,
Când se va răsti furtuna vorba mea s-o înțelegi
Când vor susura izvoare afla c-a murit mânia.
calc 8
Vai, sunt râuri pe aicea care merg spre noi cuminte
Vino, să spălăm în ele pata lumii de noroi,
Ca într-un târziu și munții să învețe de la noi,
Darul de-a trăi mai liber fără a rosti cuvinte.
1
Sunt sătul de vorbe, vorbe, a nimic aducătoare,
Vino să uităm cuvinte și să învățam a fi,
De cuvinte fără noima, de sonorități pustii,
Să spălăm întrega fire, să trăim cu-ndurerare.
17-12-03
Să uităm ce-nseamnă „lume”, și „avere”, și „putere”
Să uităm cuvântul „dacă”, să uităm cuvântul „da”,
Si-ntr-un veac fără cuvinte, ca doi cai fără de șa
Să trăim tăcând iubirea, fiindcă totul e tăcere. (Adrian Păunescu-Veac de tăcere)

pagina realizata Lia Neamt
cluj 2014

Lasă un răspuns

