In memoriam Nina Cassian…

nina 2
„Ei, da, ce să-i faci! Mi-e foame, mi-e sete,/ Ca sunetul umblu prin lumea cea vie./Nu cunosc mersul pe-ndelete,/ nici sărutul pe datorie./ Lacomă sunt. şi sorb şi-nghit şi zbor/ şi-s mândră că la reveru-mi subtire,/ sclipind, mă decorează uneori/ rozeta ta de aur, fericire!“(“Cearta cu haosul”, Nina Cassian, Editura Minerva, Bucuresti, 1993)
nina3
Voiam să rămân în septembrie
pe plaja pustie si palidă,
voiam să mă-ncarc de cenuşa
cocorilor mei nestatornici
si vântul greoi să-mi adoarmă
în plete cu apă năvoade;
voiam să-mi aprind într-o noapte
tigara mai albă ca luna,
si-n jurul meu – nimeni, doar marea
cu forta-i ascunsă şi gravă;
voiam să rămân în septembrie,
prezentă la trecerea timpului,
cu-o mână în arbori, cu alta-n
nisipul cărunt – şi să lunec
o dată cu vara în toamnă…
Dar mie îmi sunt sorocite,
pesemne, plecări mai dramatice.
Mi-e dat să mă smulg din privelişti
cu sufletul nepregătit,
cum dat mi-e să plec din iubire
când încă mai am de iubit…

Mediocritatea sentimenteor e uneori mai cumplită decât deciziile zeilor.

pasare
O pasăre foarte-apropiată mie
– un fel de rudă –
mi-a indicat un izvor ascuns în pădure,
de nimenea stiut pâna atunci.

Am gustat din el
si m-am umplut de frunze.
Două veverite mi-au sărit pe umăr,
iar izvorul însusi
mi-a încolacit picioarele
ca o buruiană limpede.

Am stat aşa până seara.
Apoi pasărea mi-a anuntat
sfârsitul tineretii.

flori 0

Tu eşti tăios şi drept ca un pumnal înfipt în carnea clipei stătătoare şi eşti neîntrerupta sărbătoare care-nsoţeşte chiotul vital.
A fost o dragoste ca un acord de Bach,
de-o gravitate limpede… Aveam o dată
o nobilă miscare-analizată
ca a figurilor, la sah.
ag3
Si iată-te în plina dezordine. Străin de legi.
Silaba ta de gura mea nu o mai legi,
si nu îmi mângâi umerii si nu îmi iei
în palme fruntea fulgerată de idei.

Nu pot întârzia prea mult,
încovoiată de durere, de rusine.
Respir adânc: un nou acord ascult,
ca să mă urce dincolo, mai sus de tine.(Nina Cassian- A fost)

Sunt clipe ciudate, neînsemnate pe harta iubirii de la-nceput. Clipe pe care, mult mai târziu, le cauţi cum cauţi, printre nisipuri, firul de aur pur, străveziu… Iata ca-ti pun parafa de sfirsit/ chiar tie, mare iubire, mare iubire…/ Taraful a plecat, paharele s-au golit,/ si-am ramas in patul nuptial, fara mire.(Nina Cassian)

pagina Lia Neamt cluj 2014

Lasă un răspuns

