Să nu ceri niciodată nimănui.Nimic. ..

v4
Să nu ceri niciodată nimănui.Nimic. Să nu ceri celor ce-s sătui
să nu ceri celor ce nu au un prînz căci unii au mâncat
şi ceilalţi sunt flămânzi.Rămâi, deci, tu, privind la mese
ca şi cum ai privi un cer întreg pe care două stele pot fi înţelese
şi altele nimic nu înţeleg.
Să nu te bucuri, nu, prea mult de Viaţă, de acest tumult care te face să-ţi închipui că nu-i tot una cu nisipu-I să nu-ţi închipui …
Căci aşa e:
ea face dintr-o vâlvătaie cenuşă ;
din cenuşă – vânt şi
din ce-i vânt face-o odaie fără pereţi, fără cuvânt. (Să nu..)
PASARE 2
Să nu fii întristat deloc şi să te simţi uşor..să ai o păpădie doar
şi tu să fii un nor şi să priveşti mai sus decît
un domnitor semeţ şi-n jos cu milă să priveşti
zîmbind : « Sărmane vieţi ! »
g3
Am învăţat de la apă cum să nu curg
am învăţat de la plug cum să nu ar
şi de la viaţă
cum să dispar.(Dialectica)
v24
Ea se gândeşte numai la ea
şi el se gândeşte numai la el
şi eu mă gândesc numai la mine
şi totul se-nvârte în jurul
unui inel
ce ne cuprinde pe fiecare-n parte ..şi asta e Viaţa
şi asta e Cel..ce spune că Umanitatea
nu e o fiară
ci este un miel.(Intocmai)

Trebuie să învăţ cum se moare
căci de trăit, omul trăieşte oricum
să învăţ de la păsările care dispar în cântec
de la cerul albastru care alunecă în trandafir
şi de la râul ce trece nepăsător dispărînd
peste banii peştilor
v54
Şi am ceea ce nu am vrut şi nu aş fi visat
tot ceea ce n-aş fi dorit
nici unui om
fiţi veseli şi nu încercaţi să înţelegeţi
de vreţi n-aveţi decît
să spuneţi că-s hermetic
că m-am închis în harfa unor gratii
ivite chiar din mine şi pe care le zgudui fără să se-audă.
nemaiavând nimic ce spune
spun că e bine.(Si am..)
v64
Eugen Jebeleanu (n. 24 aprilie 1911, Câmpina — d. 21 august 1991, Bucuresti), academician, poet, publicist si traducător român

pagina Lia Neamt cluj 2014

Lasă un răspuns

