Am să-ţi ghicesc în palmă viitorul…

mt8

Am să-ţi ghicesc în palmă viitorul,
E de-ajuns să pui mâna în dreptul inimii mele
Să aud cum îţi bate linia vieţii
Cum învaţă alfabetul din pieptul meu
Şi-l scrie apoi cu vârful degetelor pe pietre,
Nedumerire, tu te aşteptai de la mine la chiromanţie?
Ai uitat, ţi-am spus să ţii minte, eu sunt poezie

mt11

Am să-ţi ghicesc în palmă viitorul,
Închide ochii, respiră, trage-mă în piept
Ca să pot să-ţi citesc tinereţea fără bătrâneţe
În podul palmei, pe nervură, pe arsură,
Să-ţi descopăr taina păcatului care sunt
De la degetul mare până sus la umăr
Motiv pentru care anii tăi de fericire n-am timp să-i număr.

LIN 2

Am să-ţi ghicesc în palmă viitorul,
Lasă-mă să-ţi urmăresc linia inimii
Până la capăt, până la bătaia ei dintâi
Să văd ce ascunde în ea, în sângele ei
Să-i pătrund imateriala fragilitate
Pentru a-ţi putea spune cu exactitate
Câte iubiri, câte suferinţe, câte dragoste o să ai.

mt3

Am să-ţi ghicesc în palmă viitorul,
De-asta bat cu rucsacul plin de gândurile mele
Munţii ei străbătuţi, întretăiaţi de venele tale albastre,
Acolo vom găsi risipirea eului într-a tuului
Amestecul de amor, parfumuri şi de fiinţe
Unde viaţa se poate pierde atât de uşor
Între degetul mijlociu şi cel arătător.

mt12

Am să-ţi ghicesc în palmă viitorul,
Pune-o pe buzele mele, sărută-le
Să-ţi spună toate şoaptele dintr-o viaţă
Pe care n-ai să le spui niciodată
De teamă să nu destrami frumuseţea tăcerii,
Şi lasă-mi limba să-ţi înveţe linia vieţii
Poate-mi va trebui vreodată, dacă voi rătăci drumul, calea.

mt5

Am să-ţi ghicesc în palmă viitorul,
Acum fac echilibristică pe linia norocului
Că m-ai cunoscut, că nu m-ai cunoscut
Că fericirea se conjugă la timpul trecut,
Şi îmi aduc aminte coborând pe ea la vale
Cum tot universul meu stătea la degetul tău mic
Tocmai când descopăr că sunt pulsul de la încheietura mâinii tale.

Am să-ţi ghicesc în palmă viitorul.(Marius Tuca)

Un gând despre „Am să-ţi ghicesc în palmă viitorul…

Lasă un răspuns

