Mamă, la oraş este sublim;bine c-am fugit la timp de-acasă;

ma1
Mamă, la oraş e foarte bine;
geme cartierul de poeţi;
toţi sunt trişti şi palizi ca şi mine
şi se-ncoronează când sunt beţi…
ma2
Odele se scriu cu mâna stângă,
dreapta-i numai pentru însemnări,
circulă o virgulă nătângă
printre ne-ntâmplatele-ntâmplări;
MA3
la oraş cea mai grozavă-i noaptea:
merg într-una, străzile-s pustii,
uite-aşa ajungi să nu mai ştii
dacă scrii sau ea te scrie, cartea…
Dacă ai noroc, faci rost precis
de o altă minimă splendoare:
o iubită cu trecut decis
şi cu viitor la întâmplare;
MA4
mai frumos e însă când rezişti
plin de demnitate la tentaţii;
dai la câini şapte pătrimi din raţii
pentru că şi câinii-s foarte trişti;
MA6
şi frumos e când să-mparţi mai poţi
chiar şi pita de la subsioară
simţi c-o vei mânca a doua oară
când vor fi sătui şi veseli toţi…
MA7
Mamă, la oraş este sublim;
bine c-am fugit la timp de-acasă;
bine că m-am rătăcit! amin!
să-mi cântaţi, când am să stau pe masă
şi-am să dorm de toate câte sunt,
şi-oi visa că-s vesel, în pământ,
rădăcină la o stea frumoasă…(Adrian Pintea)

pagina Lia Neamt Cluj 2014

Lasă un răspuns

